اخبار و راهنمای قدم به قدم بازی ها

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۲۴ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۵
آبان

بازی Subnautica در سبک تلاش برای بقا، جهان آزاد و کاوشگرانه است که استودیو Unknown Worlds Entertainment آن را توسعه داده و منتشر کرده است. این بازی به طور کامل از واقعیت مجازی و دو هدست HTC Vive و Oculus Rift پشتیبانی می کند. هم چنین قابلیت اجرای بازی به صورت نشسته و ایستاده نیز در واقعیت مجازی قرار گرفته است. امکان اجرای بازی به صورت گیم پد یا استفاده از کیبورد/موس نیز فراهم شده است.

شخصیت اصلی بازی بعد از سقوط مرموز سفینه اش در سیاره ای بیگانه و پوشیده شده با یک اقیانوس یکپارچه فرود میاید. تنها راه برای بقا رفتن به سمت پایین است. بخش های مختلف و بسیار وسیع و عمیقی در جهان مرموز بازی Subnautica وجود دارد. جنگل های زیر آب صخره ها، غارها و صدها منطقه دیگر که هر یک نام مخصوص به خود را دارد و هنوز برای بسیاری پنهان و کشف نشده است.

  • پیمان ستوده
۲۵
آبان

هیتمن: خون‌بها ( Hitman: Blood Money) این یک بازی ترکیبی از سبک‌های مخفی کاری و سبک اکشن است. از نکات جالب توجه این بازی دیده شدن خبرهایی از درگیری‌های کین و لینچ (بازی دیگری از همین استودیو) در روزنامه که بعد از هر مرحله نشان داده می‌شود است.

 

  • پیمان ستوده
۲۵
آبان

 

Dragon Ball FighterZ یکی از سری های محبوب صنعت گیم در ژانر مبارزه است که تا کنون نسخه های فراوانی از آن برای پلتفرم های مختلف در دست قرار گرفته، آخرین نسخه از این سری یعنی Dragon Ball FighterZ که توسط استودیوی Arc System Works توسعه داده شده به تازگی برای کنسول های نسل هشتمی و رایانه های شخصی در دسترس قرار گرفته است. این نسخه از بازی موفق شده با ارائه ی گرافیک هنری خیره کننده و گیم پلی جذابش بسیار موفق تر از نسخه های قبل عمل کند و مورد توجه کاربران و منتقدان قرار گیرد. نسخه ی Ultimate Edition این بازی شامل 8 کاراکتر اضافه می شود که هر کدام ویژگی ها و داستان مخصوص به خود را دارند.

در نسخه ی کنسولی بازی بر خلاف نسخه ی اندروید، برای نخستین بار شاهد حضور بخش داستانی در بازی هستیم، بازیکنان می توانند در این بخش با خلق کاراکتر خود به مبارزه با دیگر شخصیت های بازی بپردازند، بازی از لحاظ داستانی آنقدر قوی و گیرا کار نکرده، اما بخش داستانی بازی به قدری جذاب هست که ارزش تجربه کردن را داشته باشد.

شاید بتوان مهم ترین تفاوت سری Dragon Ball FighterZ با دیگر بازی های مبارزه ای را در نوع گیم پلی آن دانست، بر خلاف دیگر بازی های مبارزه ای ما در Dragon Ball FighterZ شاهد استفاده بیشتر شخصیت ها از توانایی های فانتزیشان هستیم، هر شخصیت در بازی قدرت ماورایی مخصوص به خود را دارد. نکته ی جالب دیگر در مورد گیم پلی، اهمیت استراتژی و نوع مبارزه است که نقش بسیار مهم و اساسی دارد و می تواند برنده ی بازی را مشخص کند.

Dragon Ball FighterZ در بخش جلوه های بصری نیز موفق شده همانند دیگر بخش ها خوب عمل کند، گرافیک هنری بازی بسیار چشم نواز و زیبا طراحی شده، گرافیک فنی بازی نیز با اینکه دو بعدی و کارتونی طراحی شده، اما در بهترین شرایط خود قرار دارد.

اگر از علاقمندان بازی های مبارزه ای هستید، به هیچ وجه تجربه ی بازی Dragon Ball FighterZ را از دست ندهید، بازی که موفق شده با گرافیک زیبا و گیم پلی دل نشینش تجربه ای شگفت انگیز را به ارمغان بیاورد.

 

  • پیمان ستوده
۲۵
آبان

 

سایه کلوسوس (Shadow of the Colossus) که در ژاپن با نام واندر و کلوسوس‌ها ( ワンダと巨像 Wanda to Kyozō) منتشر شده، یک بازی ویدئویی در سبک اکشن-ماجراجویی است که توسط تیم ایکو ساخته شده‌است و بوسیلهٔ سونی کامپیوتر انترتینمنت به‌طور انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۲ در سال ۲۰۰۵ عرضه شد. این بازی توسط فومیتو اوئدا طراحی و کارگردانی شده‌است و از آن (که دنباله‌ای بر بازی مورد تقدیر قرار گرفته ایکو محسوب می‌شود) به عنوان یکی از برترین عناوین پلی‌استیشن ۲ یاد می‌شود. سایه کلوسوس همچنین به عنوان یک بازی معمایی توصیف می‌شود، زیرا بازیکنان قبل از اینکه موفق به شکست کلوسوس‌ها شوند باید نقاط ضعف آن‌ها را شناسایی کرده و از آن بهره ببرند.در کنار بازی ایکو، سایه کلوسوس با نام مجموعه ایکو و سایه کلوسوس در سپتامبر ۲۰۱۱، توسط بلوپوینت گیمز برای کنسول پلی‌استیشن ۳ منتشر شدند که دارای خصوصیاتی از قبیل گرافیک اچ‌دی، تروفی و پشتیبانی از قابلیت 3D بودند.همچنین نسخه‌ای بازسازی شده با ویژگی وضوح بالا در فوریه ۲۰۱۸ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار گرفت.

  • پیمان ستوده
۲۵
آبان

Celeste یک بازی بسیار زیبا و مهیج در سبک بازی های اکشن و ماجرایی در حالت دو بعدی است. داستان آن درباره دختری به نام Celeste است که برای مبارزه با دیو‌ها به سوی کوه باستانی می‌رود. Celeste یک بازی پلتفرمر است؛ بازی‌ای که داستان شخصیتی به نام مدلین را که در تلاش برای صعود به کوه سلست است، به تصویر می‌کشد. در ابتدای بازی، اطلاعات خیلی زیادی از این شخصیت به مخاطب داده نمی‌شود و می‌توان گفت Celeste هم از آن دست بازی‌هایی است که صرفا مخاطبش را بدون مقدمه‌چینی زیاد وارد دل ماجرا می‌کند

  • پیمان ستوده
۰۷
آبان

داستان‌های کارآگاه شرلوک هلمز انگلیسی با پرستیژ خاص و عادت‌های عجیب‌وغریبش طرفداران بسیار زیادی دارد. استودیوهای مختلفی از داستان این کارآگاه در بازی‌های خود استفاده کرده‌اند و در این میان استودیو Frogwares بهتر از همه توانسته داستان را برای ما در طی 5 نسخه مختلف روایت کند. بعد از انتشار چندین نسخه توسط Focus Home Interactive حالا نوبت به یکی جدال‌های بزرگ شرلوک هلمز رسیده است. این دفعه قرار است راز معمای جک قاتل که یکی از وحشتناک‌ترین قاتلان قرن 19 میلادی است فاش شود. در بازی Sherlock Holmes vs Jack the Ripper بالاخره راز ماجرا را فاش کنید. داستان بازی Sherlock Holmes vs Jack the Ripper چند ساعت بعد از ارتکاب اولین قتل توسط جک شروع می‌شود. واتسون و هلمز در آپارتمان مشهور خود مشغول بحث‌وجدل بر سر دود مضر سیگار هستند و در این میان واتسون با خواندن خبر قتلی که ساعتی پیش در محله وایت چپل رخ‌داده است، خط داستانی بازی را شروع می‌کند. پس‌ازآن است که کارآگاه تصمیم می‌گیرد به همراه دست یارش واتسون وارد ماجرا شود. از سویی جک به قتل‌هایش ادامه می‌دهد و در سوی دیگر نیز شاهد تحقیقات و کارآگاه بازی شرلوک هستیم که می‌خواهد هویت قاتل زنجیره‌ای را فاش کند. راه رفتن در خیابان‌های محله وایت چپل با آخرین جزئیات صورت می‌گیرد و برای اولین بار وارد نمای اول‌شخص شده‌ایم. کافی است سرنخ‌های موجود در محیط را پی بگیرید و سپس با استفاده از آن‌ها معما را حل کنید و نتیجه‌گیری کنید.

  • پیمان ستوده
۰۷
آبان

بازی Dynasty Warriors 9 در زمینه گیم پلی پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسخه‌های قبل از خود دارد. یک بازی به سبک hack and slash که در آن باید به دل دشمن زده و فقط دکمه strike را بزنید و چشمانتان را ببندید. اصلا تاکتیک خاصی لازم نیست و فقط باید شجاعت کافی به خرج دهید که این مورد هم خیلی زود برایتان عادی می‌شود. البته واژه “عادی” را اشتباه برداشت نکنید! منظور اینجا یکنواختی یا تکراری شدن نیست. اولین نکته‌ای که در Dynasty Warriors 9 روی آن زوم می‌شود جهان باز بودن آن است. در دنیای بازی Dynasty Warriors 9 می‌توانید آزادانه بچرخید و بگردید و مجبور نیستید همواره در ماموریت باشید. اسب و قایق به شما کمک می‌کنند تا مسافت‌های طولانی را در زمان کمتری طی کنید و البته برای مسافت‌های کوتاه‌تر هم می‌توانید از پاهایتان استفاده کنید!

  • پیمان ستوده
۰۷
آبان

تام کلنسی گوست ریکان: سرزمین‌های وحشی (Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands) یک بازی ویدئویی در سبک تیراندازی تاکتیکی است که توسط یوبی‌سافت پاریس ساخته و به وسیله یوبی‌سافت در ۷ مارس ۲۰۱۷ برای سکوهای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان منتشر شد. این نسخه دهمین قسمت از مجموعه بازی‌های تام کلنسی گوست ریکان به‌شمار می‌رود. این قسمت اولین نسخه از این سری به‌شمار می‌رود که دارای محیطی جهان باز است. 

  • پیمان ستوده
۰۷
آبان

 

چرخ‌دنده‌های جنگ ۴ یا ابزار جنگ ۴ ( Gears of War 4) یک بازی ویدئویی در سبک تیراندازی سوم شخص که توسط شرکت کانادایی کوئلیشن (The Coalition) توسعه یافته و بوسیلهٔ استودیو مایکروسافت برای اکس‌باکس وان و مایکروسافت ویندوز منتشر شده است. این بازی دنبالهٔ چرخ‌دنده‌های جنگ ۳، اولین نسخه از این سری که توسط شرکتی به جز اپیک گیمز توسعه یافته است و چهارمین نسخه اصلی و در کل پنجمین قسمت در مجموعه بازی‌های چرخ‌دنده‌های جنگ به شمار می‌رود که در تاریخ ۱۱ اکتبر سال ۲۰۱۶ منتشر شد.ابزار جنگ ۴ به طور رسمی در طی کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه رسانه و تجارت ای۳ سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. این نسخه دارای دو شخصیت جدید (مرد و زن) به نام‌های «جِی‌دی» و «کایت» می‌باشند. شخصیت اصلی در این قسمت، پسر مارکوس فینکس، شخصیت اصلی نسخه‌های پیشین به حساب می‌آید. در پیش نمایش بازی قلعه‌ای تاریک تحت تأثیر هنر گوتیک نشان داده شد. محیط بازی بسیار تاریک می‌باشد و بازیکنان باید از چراغ قوه برای روشن کردن مناطق تاریک و خاص استفاده کنند.در نهایت این بازی برای کنسول اکس‌باکس ۳۶۰ در دسترس قرار نگرفت و تنها برای اکس‌باکس وان و مایکروسافت ویندوز عرضه شد.

 

  • پیمان ستوده
۰۷
آبان

بازی Age Of Empires: Definitive Edition در واقع نسخه بهبود‌یافته اولین نسخه از سری Age Of Empires است. این بازی در مقایسه با نسخه اصلی، از لحاظ صوتی و بصری پیشرفت زیادی داشته و بسیاری از بخش‌های آن از نو طراحی شده‌اند. از طرف دیگر، این بازی از حالت چندنفره آنلاین هم پشتیبانی می‌کند و البته با استفاده از اتصال LAN هم می‌توان آن را به صورت چندنفره تجربه کرد. به‌علاوه در بخش داستانی، پیش از آغاز هر مرحله شاهد روایت صوتی وقایع آن مرحله خواهیم بود که در نسخه اصلی این ویژگی وجود نداشت و همچنین سازندگان، یک موسیقی کاملا جدید هم برای بازی ساخته‌اند. امکان ساخت مراحل با استفاده از ادیتور بازی و به اشتراک گذاری آن‌ها، رابط کاربری جدید و تغییراتی در گیم‌پلی که البته به هسته اصلی آن آسیبی وارد نمی‌کنند هم از دیگر ویژگی‌های این بازی هستند.

  • پیمان ستوده